Skip to content

VPN dla pracowników

VPN (od ang. virtual private network) – wirtualna sieć prywatna, tunel, przez który płynie ruch w ramach sieci prywatnej pomiędzy nadawcą i odbiorcą za pośrednictwem publicznej sieci (takiej jak Internet). Można opcjonalnie kompresować lub szyfrować przesyłane dane w celu zapewnienia lepszej jakości lub większego poziomu bezpieczeństwa.

Określenie „wirtualna” oznacza, że sieć ta istnieje jedynie jako struktura logiczna działająca w rzeczywistości w ramach sieci publicznej.

Źródło: Wikipedia

Instrukcja instalacji i konfiguracji usługi dostępowej VPN do systemów centralnych.

Wejdź na stronę https://remote.chemia.pk.edu.pl i zaloguj się (danymi z Active Directory PK, czyli login i hasło takie same jak do SUS/SIP).
Uwaga: VPN nie zezwala na kilka równoczesnych połączeń. Jeżeli korzystasz z VPN równolegle na innym komputerze – po zalogowaniu na jednym komputerze, zostaniesz wylogowany na drugim.

Wybierz opcję pobrania programu FORTICLIENT na system z którego korzystasz (w zależności od szybkości łącza, może to potrwać od kilku do nawet kilkunastu minut):

Uruchom instalację pobranego pliku (wymagane będzie zatwierdzenie postanowień licencji). Uruchom zainstalowany program FortiClient VPN. Zatwierdź wyświetloną informację i kliknij Configure VPN.

Uzupełnij pola wg. poniższego wzoru w miejscu imie.nazwisko wpisując swoje dane (login z Active Directory PK) i zapisz (Save):

Teraz możesz połączyć się z VPN. Jako hasło (Password) podaj swoje hasło z Active Directory PK (to samo co do SUS/SIP/Office 365).

RSS Dział Informatyzacji PK

  • Zakończenie dostępności starego serwera poczty elektronicznej (RIAD) 9 maja 2023
    Dział Informatyzacji przypomina, że zgodnie z harmonogramem wygaszania działania starego serwera poczty elektronicznej RIAD, dostęp do poczty archiwalnej (dostępnej przez SquirrelMail oraz Roundcube) będzie wyłączony 30 czerwca br. W związku z powyższym, prosimy wszystkich pracowników PK, którzy tego potrzebują a do tej pory jeszcze tego nie uczynili, o przeniesienie swoich wiadomości archiwalnych ze starego serwera […]
  • Przerwa w dostępie do usług informatycznych PK 4 maja 2023
    W związku z zaplanowanymi pracami konserwacyjnymi, Dział Informatyzacji informuje, że we środę, 10 maja 2023 r. od godz. 17:00 do godz. 19:00 mogą występować przerwy w dostępie do usług informatycznych PK.
  • Zmiana sposobu logowania do systemu poczty elektronicznej pracowników PK (MS Exchange) 21 kwietnia 2023
    W związku z koniecznością podniesienia poziomu zabezpieczeń informatycznych, Dział Informatyzacji informuje, że od soboty, 22 kwietnia 2023 r. zmienia się sposób logowania do systemu poczty elektronicznej pracowników PK (MS Exchange). Od tego dnia logowanie do MS Exchange będzie realizowane przez ADFS (po wejściu na stronę adresu ex.pk.edu.pl będzie się wyświetlał ekran logowania ze zdjęciem hallu […]
  • MICHAŁ INGLOT 20 kwietnia 2023
    « powrót do listy pracowników MICHAŁ INGLOT(1/2 etatu) 12 628 30 55 michal.inglot@pk.edu.pl POL-on, ASAP i system antyplagiatowy, ORPPD, eHMS: rekrutacja (rejestracja kandydatów, KReM, uprawnienia), HMS: kadry, dziekanat Szczegółowy zakres zadań ASAP (Akademicki System Archiwizacji Prac z systemem antyplagiatowym): administracja systemem; nadawanie uprawnień do ASAP operatorom wydziałowym; tworzenie w eHMS kont i nadawanie uprawnień do […]
  • Przerwa w dostępie do usług informatycznych PK 20 kwietnia 2023
    W związku z zaplanowanymi pracami konserwacyjnymi, Dział Informatyzacji informuje, że we wtorek, 2 maja 2023 r. od godz. 10:00 do godz. 17:00 mogą występować przerwy w dostępie do usług informatycznych PK.
  • Link do nagrań ze szkoleń z MS Office 365 3 kwietnia 2023
    Pod poniższym linkiem znajdują się nagrania ze szkoleń z MS Office 365 przeprowadzanych dla pracowników PK przez firmę Microsoft. Dostęp jest możliwy po zalogowaniu.

Read full feed

Warto przeczytać

Dni Otwarte PK 20-21 kwietnia 2023: „Dołącz do Rodziny PK”

Zapraszamy serdecznie na Dni Otwarte na PK! Wydarzenie pod nazwą „Dni Otwarte: Dołącz do Rodziny PK” odbędzie się zarówno w formie wirtualnej, jak i stacjonarnej. Szczegóły wydarzenia znajdują się na

Studencie, doktorancie i pracowniku PK – oddaj głos na wybrany projekt w Budżecie Studenckim!

Serdecznie zachęcamy do oddania głosu na jeden z projektów zgłoszonych w tegorocznej edycji Budżetu Studenckiego – inicjatywy organizowanej przez Fundację Politechniki Krakowskiej, dedykowanej przede wszystkim studentom, by to oni mogli

XV Krakowskie Dni Integracji

Wszystkim zainteresowanym przypominamy, że w bieżącym tygodniu odbywają się XV Krakowskie Dni Integracji. W ramach tego wydarzenia Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami organizuje na PK Dzień Sportu. Dzień Sportu odbędzie

Program stażowy – połącz studia ze stażem, kierunek ORLEN

Połącz studia ze stażem Kierunek ORLEN Do 23 kwietnia br. trwa rekrutacja do programu stażowego Kierunek ORLEN. Staż jest płatny, trwa 6 miesięcy  i zaczyna w lipcu. Szukamy studentów ostatnich

Praca Dziekanatu w dniu 07.04.2023 r.

Informujemy, że w dniu 07.04.2023 r. Dziekanat będzie nieczynny.

29 marca 2023 r. – dniem wolnym od zajęć dydaktycznych

Informujemy, że 29 marca 2023 r. (środa) będzie dniem wolnym od zajęć dydaktycznych w związku z odbywającymi się w tym dniu uroczystościami pogrzebowymi śp. Rektora prof. dr hab. inż. arch.

24 marca 2023 r. – dniem wolnym od zajęć dydaktycznych

Na prośbę Prorektora ds. studenckich, dr. inż. Marka Bauera, uprzejmie informuję, iż zgodnie z Zarządzeniem nr 35 Rektora Politechniki Krakowskiej z dnia 26 kwietnia 2022 r. w sprawie organizacji roku

Zmarł prof. Andrzej Białkiewicz, Rektor Politechniki Krakowskiej

Z głębokim żalem zawiadamiamy, że zmarł prof. dr hab. inż. arch. Andrzej Białkiewicz, Rektor Politechniki Krakowskiej. Z uczelnią był związany przez blisko 50 lat, od wkroczenia w jej mury jako

Zaproszenie na seminarium Wydziałowe 13 marca 2023

Prodziekan ds. ewaluacji i współpracy międzynarodowej oraz członek Rady Doskonałości Badań Naukowych PK, prof. dr hab. inż. Katarzyna Matras-Postołek, prof. PK, zaprasza wszystkich pracowników, doktorantów i studentów na Seminarium Wydziałowe,

Konferencje, seminaria

PK_WIiTCh_RGB

//administracja www - logowanie