Skip to content

VPN dla pracowników

VPN (od ang. virtual private network) – wirtualna sieć prywatna, tunel, przez który płynie ruch w ramach sieci prywatnej pomiędzy nadawcą i odbiorcą za pośrednictwem publicznej sieci (takiej jak Internet). Można opcjonalnie kompresować lub szyfrować przesyłane dane w celu zapewnienia lepszej jakości lub większego poziomu bezpieczeństwa.

Określenie „wirtualna” oznacza, że sieć ta istnieje jedynie jako struktura logiczna działająca w rzeczywistości w ramach sieci publicznej.

Źródło: Wikipedia

Instrukcja instalacji i konfiguracji usługi dostępowej VPN do systemów centralnych.

Wejdź na stronę https://remote.chemia.pk.edu.pl i zaloguj się (danymi z Active Directory PK, czyli login i hasło takie same jak do SUS/SIP).
Uwaga: VPN nie zezwala na kilka równoczesnych połączeń. Jeżeli korzystasz z VPN równolegle na innym komputerze – po zalogowaniu na jednym komputerze, zostaniesz wylogowany na drugim.

Wybierz opcję pobrania programu FORTICLIENT na system z którego korzystasz (w zależności od szybkości łącza, może to potrwać od kilku do nawet kilkunastu minut):

Uruchom instalację pobranego pliku (wymagane będzie zatwierdzenie postanowień licencji). Uruchom zainstalowany program FortiClient VPN. Zatwierdź wyświetloną informację i kliknij Configure VPN.

Uzupełnij pola wg. poniższego wzoru w miejscu imie.nazwisko wpisując swoje dane (login z Active Directory PK) i zapisz (Save):

Teraz możesz połączyć się z VPN. Jako hasło (Password) podaj swoje hasło z Active Directory PK (to samo co do SUS/SIP/Office 365).

RSS Dział Informatyzacji PK

  • MATEUSZ KOLBUSZ 25 marca 2022
    « powrót do listy pracowników MATEUSZ KOLBUSZ 12 628 30 52 mateusz.kolbusz@pk.edu.pl administrator Centrum Danych PK VMWare, serwery wirtualne, programowanie, integracja usług wewnętrznych Szczegółowy zakres zadań Udział w realizacji projektów informatycznych Działu Informatyzacji. Bieżąca współpraca z jednostkami PK w zakresie świadczonych przez DI usług IT. Administracja Centrum Danych VMWare: administrowanie powierzonym sprzętem komputerowym i infrastrukturą […]
  • Prace konserwacyjne systemu centralnej poczty elektronicznej MS Exchange 17 marca 2022
    Dział Informatyzacji informuje, że w związku z planowanymi pracami konserwacyjnymi, w dniu 17 marca 2022 r. (czwartek) w godzinach 18:00 – 21:00 mogą występować problemy z dostępem do usług systemu centralnej poczty elektronicznej MS Exchange. Przepraszamy za utrudnienia.
  • Rekomendacje w związku ze zwiększonym zagrożeniem w cyberprzestrzeni wywołanym sytuacją na Ukrainie 25 lutego 2022
    Zapoznaj się z poradnikiem CERT, dotyczącym bezpieczeństwa skrzynek pocztowych i kont w mediach społecznościowych oraz zastosuj się do jego rekomendacji. Zapoznaj się z podstroną o bezpieczeństwie, dostępną na stronie Działu Informatyzacji (zwłaszcza porady dotyczące ochrony przed oszustami internetowymi): https://di.pk.edu.pl/bezpieczenstwo/ Uważaj na wszelkie linki w wiadomościach mailowych i SMS-ach, zwłaszcza te sugerujące podjęcie jakiegoś działania, np. konieczność zmiany hasła, […]
  • System ankietowy “Ocena nauczycieli akademickich” na semestr zimowy 2021/22 aktywowany 10 stycznia 2022
    W dniu 10 stycznia Dział Informatyzacji uruchomił system ankietyzacji nauczycieli akademickich za semestr zimowy roku akad. 2021/22. Automatycznie zostało utworzonych 5899 ankiet dla wykładowców przypisanych do zajęć w dniu 10 stycznia 2022 r. i oznaczonych w module HMS/dsys jako (wszystkie trzy warunki muszą być spełnione): główny prowadzący, prowadzący zajęcia, wprowadzający oceny. Automatycznie aktywowanych zostało 4662 […]
  • Harmonogram wygaszania działania starego serwera poczty elektronicznej RIAD 3 stycznia 2022
    Dział Informatyzacji informuje, że stary serwer poczty elektronicznej RIAD (dostępny przez SquirrelMail oraz Roundcube) będzie odbierał i wysyłał wiadomości jedynie do końca 2022 r. Po tym terminie, przez pół roku (do 30.06.2023 r.) będzie WYŁĄCZNIE pełnił funkcję archiwum wiadomości (bez możliwości wysyłania i odbierania wiadomości). Po 30.06.2023 r. stary serwer zostanie całkowicie wyłączony. W związku […]
  • Przerwa w dostępie do usług informatycznych PK 23 grudnia 2021
    W związku z zaplanowanymi pracami konserwacyjnymi, Dział Informatyzacji informuje, że we wtorek, 28 grudnia 2021 r. od godz. 9:00 do godz. 14:00 mogą występować przerwy w dostępie do usług informatycznych PK.

Read full feed

Warto przeczytać

Konkurs LIDER – spotkanie informacyjne

Biuro Pozyskiwania Funduszy informuje o spotkaniu informacyjnym (dla doktorantów i pracowników PK) dotyczącym konkursu LIDER. Termin: 3 czerwca, godz. 10:00 – 12:00. Osoby zainteresowane prosimy o zarezerwowanie terminu i zgłoszenie

Biuro Pozyskiwania Funduszy PK przypomina o konkursach NCBIR i NCN

Lista konkursów w rozwinięciu. Osoby zainteresowane zapraszamy do kontaktu z Biurem Pozyskiwania Funduszy. Biuro pomaga w przygotowaniu wniosków, w tym w ocenie który z programów pasuje do zakresu tematycznego zainteresowań poszczególnych pracowników, jakie są wymogi formalne i merytoryczne, jakich partnerów należy szukać itp. Kontakt drogą mailową.

Aktualizacja planu zajęć na sem. letni roku akad. 2021/22

Uprzejmie informujemy że dostępna jest zaktualizowana wersja planu zajęć na semestr letni roku akad. 2021/22.

Obowiązkowy wykład dla studentów kierunku Biotechnologia

W poniedziałek 9 maja 2022 od godz. 10.00 do 11.30 w sali 402 odbędzie się wykład  na temat Bieżących projektów badawczych i programów stażowych i stypendialnych prowadzony przez przedstawicieli Firmy

Aktualizacja planu zajęć na sem. letni roku akad. 2021/22

Uprzejmie informujemy że dostępna jest zaktualizowana wersja planu zajęć na semestr letni roku akad. 2021/22.

DS-M 2022 nabór wniosków

Dziekan Wydziału Inżynierii i Technologii Chemicznej ogłasza nabór wniosków na finansowanie działalności naukowej, służącej rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich. Zasady podziału środków określa Regulamin podziału subwencji na finansowanie

Fulbright STEM Impact Award 2022-23

Ruszył kolejny nabór wniosków w konkursie o krótkoterminowe stypendia do USA Fulbright STEM Impact Award 2022-23 STEM Impact Award to program dla osób kierujących projektami badawczymi z obszarów STEM (ang.

Aktualizacja planu zajęć na sem. letni roku akad. 2021/22

Uprzejmie informujemy że dostępna jest zaktualizowana wersja planu zajęć na semestr letni roku akad. 2021/22.

Seminarium Katedry C-4

W dniu 30.03.br (środa) o godzinie 13:00 na platformie MS Teams odbędzie się seminarium Katedry Chemii i Technologii Polimerów, podczas którego mgr inż. Ewa Szefer przedstawi referat pt. “Modyfikacja powierzchniowa

Konferencje, seminaria

PK_WIiTCh_RGB

//administracja www - logowanie