Skip to content

VPN dla pracowników

VPN (od ang. virtual private network) – wirtualna sieć prywatna, tunel, przez który płynie ruch w ramach sieci prywatnej pomiędzy nadawcą i odbiorcą za pośrednictwem publicznej sieci (takiej jak Internet). Można opcjonalnie kompresować lub szyfrować przesyłane dane w celu zapewnienia lepszej jakości lub większego poziomu bezpieczeństwa.

Określenie „wirtualna” oznacza, że sieć ta istnieje jedynie jako struktura logiczna działająca w rzeczywistości w ramach sieci publicznej.

Źródło: Wikipedia

Instrukcja instalacji i konfiguracji usługi dostępowej VPN do systemów centralnych.

Wejdź na stronę https://remote.chemia.pk.edu.pl i zaloguj się (danymi z Active Directory PK, czyli login i hasło takie same jak do SUS/SIP).
Uwaga: VPN nie zezwala na kilka równoczesnych połączeń. Jeżeli korzystasz z VPN równolegle na innym komputerze – po zalogowaniu na jednym komputerze, zostaniesz wylogowany na drugim.

Wybierz opcję pobrania programu FORTICLIENT na system z którego korzystasz (w zależności od szybkości łącza, może to potrwać od kilku do nawet kilkunastu minut):

Uruchom instalację pobranego pliku (wymagane będzie zatwierdzenie postanowień licencji). Uruchom zainstalowany program FortiClient VPN. Zatwierdź wyświetloną informację i kliknij Configure VPN.

Uzupełnij pola wg. poniższego wzoru w miejscu imie.nazwisko wpisując swoje dane (login z Active Directory PK) i zapisz (Save):

Teraz możesz połączyć się z VPN. Jako hasło (Password) podaj swoje hasło z Active Directory PK (to samo co do SUS/SIP/Office 365).

RSS Dział Informatyzacji PK

  • System ankietowy „Ocena nauczycieli akademickich” na semestr letni 2023/24 aktywowany 13 maja 2024
    W dniu 13 maja Dział Informatyzacji uruchomił system ankietyzacji nauczycieli akademickich za semestr letni roku akad. 2023/24. Automatycznie zostało utworzonych 5862 ankiet dla wykładowców przypisanych do zajęć w dniu 13 maja 2024 r. i oznaczonych w module HMS/dsys jako (wszystkie trzy warunki muszą być spełnione): główny prowadzący, prowadzący zajęcia, wprowadzający oceny. Automatycznie aktywowanych zostało 4743 […]
  • Aktualizacja bezpieczeństwa systemu poczty elektronicznej MS Exchange 8 maja 2024
    W związku z koniecznością wykonania aktualizacji bezpieczeństwa systemu poczty elektronicznej MS Exchange, w dniach 8-10 maja 2024 mogą wystąpić chwilowe przerwy w dostępie do usługi.
  • Przerwy w dostępie do usług informatycznych PK 29-30 kwietnia (poniedziałek i wtorek) g.14-18 23 kwietnia 2024
    W związku z koniecznością wykonania rekonfiguracji urządzeń sieciowych w budynku WIL, w dniach 29-30.04.2024 wystąpią przerwy w dostępie do wszystkich usług informatycznych PK w godzinach od 14:00 do 18:00.
  • Przerwa w dostępie do usług informatycznych PK 16 kwietnia (wtorek) g.15-19. 15 kwietnia 2024
    W związku z pilną potrzebą wymiany uszkodzonych elementów systemu ppoż., w dniu 16.04.2024 nastąpi wyłączenie zasilania w budynku WIL w godzinach od 16.00 do 18.00. W konsekwencji powyższych działań nie będzie dostępu do systemów HMS w godzinach od 15.00 do 19.00.
  • Szyfrowanie wiadomości e-mail 9 kwietnia 2024
    W celu wysłania pierwszej zaszyfrowanej wiadomości e-mail do innego pracownika PK należy najpierw wejść na stronę spisu pracowników (https://spispracownikow.pk.edu.pl/), wyszukać adresata i pobrać certyfikat dla właściwego adresu e-mail klikając w jego ikonę:   Po ściągnięciu certyfikatu należy w programie Outlook otworzyć książkę adresową i wyszukać osobę (Narzędzia główne -> Książka adresowa ->  nazwisko szukanej osoby) […]
  • MAJA MOŻAŃSKA 2 kwietnia 2024
    « powrót do listy pracowników MAJA MOŻAŃSKA 12 628 21 01 maja.mozanska@pk.edu.pl eHMS: uprawnienia, wirtualne kadry, protokoły, zajęcia, pensum, Sylabus; HMS/jHMS: uprawnienia, oferta dydaktyczna, akademiki, limity, kadry, socjalny; POL-on, ASAP i system antyplagiatowy, ORPPD Szczegółowy zakres zadań Administracja systemami HMS, eHMS i jHMS. Konfiguracja systemów HMS, eHMS i jHMS – ustawianie parametrów konfiguracyjnych, zarządzanie słownikami, […]

Read full feed

Warto przeczytać

Spotkanie pracowników WIiTCh PK z Rektorem

  W związku z nadchodzącymi wyborami Rektora PK, zapraszamy wszystkich pracowników Wydziału na spotkanie z obecnym Rektorem PK oraz kandydatem na kolejną kadencję – prof. dr hab. inż. Andrzejem Szaratą,

Zajęcia Działownia 0/10 i 0/19

W związku z zaplanowaną Międzynarodową Multi-Konferencją InfraDAYS w dniach 23 kwietnia – 25 kwietnia 2024 zajęcia odbywające się w salach Działownia 0/19 i 0/10 zostają odwołane. W sprawie przeniesienia zajęć

Konkurs na zatrudnienie na stanowisko typu post-doc w projekcie: OPUS (NCN)

Wydział Inżynierii i Technologii Chemicznej Politechniki Krakowskiej ogłasza konkurs na zatrudnienie na stanowisko typu post-doc w projekcie: OPUS (NCN)  pt.: „Nowe możliwości rozwoju strategii projektowania i funkcjonalizacji kropek węglowych jako

Bieg Kościuszkowski – godziny rektorskie

W związku z Biegiem Kościuszkowskim w dniu 25 marca 2024 r., zostały udzielone godziny rektorskie przez JM Rektora prof. dr hab. inż. Andrzeja Szaraty tylko dla grup studenckich, które realizują

O czarnych perłach winylowej klasyki

W środę 20 marca o godz. 16:30 w Teatrze Zależnym PK przy ul. Kanonicznej 1 odbędzie się muzyczne spotkanie z dziennikarzem radiowym Wojciechem Padjasem pt. „O czarnych perłach winylowej klasyki”.

Wybory 2024 na PK – informacja dla pracowników nie będących nauczycielami akademickimi

W związku z Wyborami Władz Politechniki Krakowskiej na kadencję 2024-2028, na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej, 13 marca 2024 o godzinie 10:00 na sali 12, odbędzie się Zebrania Wyborcze obwodu

Wybory 2024 na PK – informacja dla nauczycieli akademickich

W związku z Wyborami Władz Politechniki Krakowskiej na kadencję 2024-2028, na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej odbędą się Zebrania Wyborcze, w celu wyboru Elektorów do wyboru Rektora oraz Senatorów do

Zaproszenie na wykłady dydaktyczne Sekcji Młodych PTKryst

W lipcu 2023 roku walne zgromadzenie Polskiego Towarzystwa Krystalograficznego (PTKryst) powołało do istnienia Sekcję Młodych, w imieniu której się zwracamy. Statutowymi celami istnienia naszej grupy są wspieranie działalności i reprezentowanie

II termin egzaminów dyplomowych- harmonogram

Poniżej przedstawiam harmonogram egzaminów dyplomowych dla studentów studiów stacjonarnych I i II stopnia LTO TP APIS IPT ,IOZE Biotechnologia II komisja Biotechnologia I komisja  

Konferencje, seminaria

PK_WIiTCh_RGB

//administracja www - logowanie