VPN dla pracowników
VPN (od ang. virtual private network) – wirtualna sieć prywatna, tunel, przez który płynie ruch w ramach sieci prywatnej pomiędzy nadawcą i odbiorcą za pośrednictwem publicznej sieci (takiej jak Internet). Można opcjonalnie kompresować lub szyfrować przesyłane dane w celu zapewnienia lepszej jakości lub większego poziomu bezpieczeństwa.
Określenie „wirtualna” oznacza, że sieć ta istnieje jedynie jako struktura logiczna działająca w rzeczywistości w ramach sieci publicznej.
Źródło: Wikipedia
Instrukcja instalacji i konfiguracji usługi dostępowej VPN do systemów centralnych.
Wejdź na stronę https://remote.chemia.pk.edu.pl i zaloguj się (danymi z Active Directory PK, czyli login i hasło takie same jak do SUS/SIP).
Uwaga: VPN nie zezwala na kilka równoczesnych połączeń. Jeżeli korzystasz z VPN równolegle na innym komputerze – po zalogowaniu na jednym komputerze, zostaniesz wylogowany na drugim.
Wybierz opcję pobrania programu FORTICLIENT na system z którego korzystasz (w zależności od szybkości łącza, może to potrwać od kilku do nawet kilkunastu minut):
Uruchom instalację pobranego pliku (wymagane będzie zatwierdzenie postanowień licencji). Uruchom zainstalowany program FortiClient VPN. Zatwierdź wyświetloną informację i kliknij Configure VPN.
Uzupełnij pola wg. poniższego wzoru w miejscu imie.nazwisko wpisując swoje dane (login z Active Directory PK) i zapisz (Save):
Teraz możesz połączyć się z VPN. Jako hasło (Password) podaj swoje hasło z Active Directory PK (to samo co do SUS/SIP/Office 365).
Dział Informatyzacji PK
- System ankietowy „Ocena nauczycieli akademickich” na semestr letni 2023/24 aktywowany 13 maja 2024W dniu 13 maja Dział Informatyzacji uruchomił system ankietyzacji nauczycieli akademickich za semestr letni roku akad. 2023/24. Automatycznie zostało utworzonych 5862 ankiet dla wykładowców przypisanych do zajęć w dniu 13 maja 2024 r. i oznaczonych w module HMS/dsys jako (wszystkie trzy warunki muszą być spełnione): główny prowadzący, prowadzący zajęcia, wprowadzający oceny. Automatycznie aktywowanych zostało 4743 […]
- Aktualizacja bezpieczeństwa systemu poczty elektronicznej MS Exchange 8 maja 2024W związku z koniecznością wykonania aktualizacji bezpieczeństwa systemu poczty elektronicznej MS Exchange, w dniach 8-10 maja 2024 mogą wystąpić chwilowe przerwy w dostępie do usługi.
- Przerwy w dostępie do usług informatycznych PK 29-30 kwietnia (poniedziałek i wtorek) g.14-18 23 kwietnia 2024W związku z koniecznością wykonania rekonfiguracji urządzeń sieciowych w budynku WIL, w dniach 29-30.04.2024 wystąpią przerwy w dostępie do wszystkich usług informatycznych PK w godzinach od 14:00 do 18:00.
- Przerwa w dostępie do usług informatycznych PK 16 kwietnia (wtorek) g.15-19. 15 kwietnia 2024W związku z pilną potrzebą wymiany uszkodzonych elementów systemu ppoż., w dniu 16.04.2024 nastąpi wyłączenie zasilania w budynku WIL w godzinach od 16.00 do 18.00. W konsekwencji powyższych działań nie będzie dostępu do systemów HMS w godzinach od 15.00 do 19.00.
- Szyfrowanie wiadomości e-mail 9 kwietnia 2024W celu wysłania pierwszej zaszyfrowanej wiadomości e-mail do innego pracownika PK należy najpierw wejść na stronę spisu pracowników (https://spispracownikow.pk.edu.pl/), wyszukać adresata i pobrać certyfikat dla właściwego adresu e-mail klikając w jego ikonę: Po ściągnięciu certyfikatu należy w programie Outlook otworzyć książkę adresową i wyszukać osobę (Narzędzia główne -> Książka adresowa -> nazwisko szukanej osoby) […]
- MAJA MOŻAŃSKA 2 kwietnia 2024« powrót do listy pracowników MAJA MOŻAŃSKA 12 628 21 01 maja.mozanska@pk.edu.pl eHMS: uprawnienia, wirtualne kadry, protokoły, zajęcia, pensum, Sylabus; HMS/jHMS: uprawnienia, oferta dydaktyczna, akademiki, limity, kadry, socjalny; POL-on, ASAP i system antyplagiatowy, ORPPD Szczegółowy zakres zadań Administracja systemami HMS, eHMS i jHMS. Konfiguracja systemów HMS, eHMS i jHMS – ustawianie parametrów konfiguracyjnych, zarządzanie słownikami, […]