Skip to content

VPN dla pracowników

VPN (od ang. virtual private network) – wirtualna sieć prywatna, tunel, przez który płynie ruch w ramach sieci prywatnej pomiędzy nadawcą i odbiorcą za pośrednictwem publicznej sieci (takiej jak Internet). Można opcjonalnie kompresować lub szyfrować przesyłane dane w celu zapewnienia lepszej jakości lub większego poziomu bezpieczeństwa.

Określenie „wirtualna” oznacza, że sieć ta istnieje jedynie jako struktura logiczna działająca w rzeczywistości w ramach sieci publicznej.

Źródło: Wikipedia

Instrukcja instalacji i konfiguracji usługi dostępowej VPN do systemów centralnych.

Wejdź na stronę https://remote.chemia.pk.edu.pl i zaloguj się (danymi z Active Directory PK, czyli login i hasło takie same jak do SUS/SIP).
Uwaga: VPN nie zezwala na kilka równoczesnych połączeń. Jeżeli korzystasz z VPN równolegle na innym komputerze – po zalogowaniu na jednym komputerze, zostaniesz wylogowany na drugim.

Wybierz opcję pobrania programu FORTICLIENT na system z którego korzystasz (w zależności od szybkości łącza, może to potrwać od kilku do nawet kilkunastu minut):

Uruchom instalację pobranego pliku (wymagane będzie zatwierdzenie postanowień licencji). Uruchom zainstalowany program FortiClient VPN. Zatwierdź wyświetloną informację i kliknij Configure VPN.

Uzupełnij pola wg. poniższego wzoru w miejscu imie.nazwisko wpisując swoje dane (login z Active Directory PK) i zapisz (Save):

Teraz możesz połączyć się z VPN. Jako hasło (Password) podaj swoje hasło z Active Directory PK (to samo co do SUS/SIP/Office 365).

RSS Dział Informatyzacji PK

  • Michał Skórka 20 kwietnia 2025
    « powrót do listy pracowników MICHAŁ SKÓRKA 510 457 803 michal.skorka@pk.edu.pl Koordynacja i nadzór nad działaniami Jednostki.administrator: sieci, centralnego serwera poczty elektronicznej mail.pk.edu.pl, sieci Wi-Fi EDUROAM, serwera DNS, serwera DHCP, serwerów uwierzytelniania RADIUS, bezpieczeństwo sieci: centralny firewall, zarządzanie przełącznikami rdzenia sieci, przełącznikami Data Center PK, konsultowanie projektów przy remontach infrastruktury sieciowej PK, Szczegółowy zakres zadań […]
  • Nasze zadania 16 grudnia 2024
    Dział Informatyzacji został utworzony na podstawie Zarządzenia Nr 115 Rektora Politechniki Krakowskiej z dnia 28 października  2024 roku zmieniającego „Regulamin organizacyjny Politechniki Krakowskiej” w zakresie organizacji wewnętrznej oraz zasad funkcjonowania i odpowiedzialności władz Uczelni. Obecnie jest jednostką podległą Kanclerzowi PK, odpowiedzialną za wsparcie informatyczne bieżącej działalności Politechniki Krakowskiej. Z usług informatycznych dostarczanych przez Dział Informatyzacji […]
  • Przerwa w dostępie do sieci administracji centralnej PK 7 października 2024
    W związku z koniecznymi do przeprowadzenia pilnymi pracami technicznymi w sieci administracji centralnej PK, Dział Informatyzacji informuje, że w dniach od 8 do 11 października 2024 r. w godz. od 18:00 do godz. 22:00 mogą występować przerwy w dostępie do usług informatycznych. W ww. godzinach w każdej sieci nie będzie również dostępu do HMS / […]
  • Microsoft 365 A3 24 września 2024
    Od około trzech lat Politechnika Krakowska posiada edukacyjną licencję na usługę MS Office 365 A3. W ramach tej licencji każdy pracownik, doktorant i student PK ma możliwość korzystania z popularnych aplikacji biurowych: Outlook, Word, PowerPoint, Excel i OneNote w wersji internetowej (online) oraz usług takich jak: Exchange, OneDrive, SharePoint i Teams. Wersja A3 daje również […]
  • Przerwy w dostępie do usług informatycznych PK 17 września 2024
    W związku z zaplanowanym wyłączeniem prądu na Kampusie Warszawska w dniach 21-22 września, Dział Informatyzacji informuje, że od godz. 18:00 dn. 20.09.2024 (piątek) do godz. 8:00 dn. 23.09.2024 (poniedziałek) mogą występować przerwy w dostępie do wszystkich usług informatycznych PK.
  • System ankietowy „Ocena nauczycieli akademickich” na semestr letni 2023/24 aktywowany 13 maja 2024
    W dniu 13 maja Dział Informatyzacji uruchomił system ankietyzacji nauczycieli akademickich za semestr letni roku akad. 2023/24. Automatycznie zostało utworzonych 5862 ankiet dla wykładowców przypisanych do zajęć w dniu 13 maja 2024 r. i oznaczonych w module HMS/dsys jako (wszystkie trzy warunki muszą być spełnione): główny prowadzący, prowadzący zajęcia, wprowadzający oceny. Automatycznie aktywowanych zostało 4743 […]

Read full feed

Warto przeczytać

Wybory do Kolegium Wydziału

Szanowni Państwo, W związku z zakończeniem kadencji Kolegium Wydziału (Statut PK §35 ust.8) ogłaszam, iż w dniach 26-27 lutego 2025 odbędą się wybory do nowego Kolegium Wydziału. Zgodnie ze Statutem

PROGRAM TOP20 – NABÓR WNIOSKÓW

Uprzejmie informujemy, że w ramach kontynuacji programu LIDER, rozpoczął się nabór wniosków do tegorocznej edycji programu TOP20. Do projektu wchodzą automatycznie wszystkie wnioski złożone do programu LIDER, które nie zostały

Drugi termin egzaminów dyplomowych-harmonogram

Poniżej przedstawiam harmonogram egzaminów dyplomowych dla studentów studiów stacjonarnych I stopnia LTO TP APIS CTK IPT Biotechnologia      

Harmonogram egzaminów dyplomowych

Poniżej przedstawiam harmonogram egzaminów dyplomowych dla studentów studiów stacjonarnych I i II st LTO TP APIS CTK IPT Biotechnologia  Biotechnologia (komisja wspomagająca)

Kolokwium w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego dr inż. Anicie Zawadzkiej

W imieniu Przewodniczącego Rady Naukowej dr hab. inż. Piotra Michorczyka, prof. PK, uprzejmie informuję, że w dniu 31.01. 2025 r. (piątek), godz. 10:00-12:00, w sali 12, w formie hybrydowej odbędzie

Przyjmowanie dokumentów w dniu 27.01.2025

Dziekanat WIiTCh informuje, że dokumenty wymagane do przystąpienia do egzaminu dyplomowego przyjmowane będą w dniu 27.01.2025 r. (poniedziałek) w godzinach od 9.00 – 14.00.

Szkoła Zimowa Bioref 2025 w ramach Bioref European Master

Szanowni Studenci i Pracownicy WIiTCh PK, od poniedziałku 24.02.2025 do piątku 28.02.2025 nasz Wydział ponownie organizuje Szkołę Zimową Bioref 2025 w ramach Bioref European Master, na której prezentowane będą interesujące

Terminy egzaminów dyplomowych

Poniżej przedstawiam terminy egzaminów dyplomowych dla studentów studiów stacjonarnych I stopnia specjalność LTO – I termin – 03. 02.2025, II termin – 18.02.2025, specjalność  TP – I termin – 04.02.

Nagroda imienia Artura Rojszczaka przyznawana wyróżniającym się młodym uczonym

Klub Stypendystów Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej po raz kolejny ogłasza konkurs o Nagrodę im. Artura Rojszczaka, naszego tragicznie zmarłego Kolegi, znakomitego filozofa, jednego z założycieli i głównych animatorów Klubu.

Konferencje, seminaria

PK_WIiTCh_RGB

//administracja www - logowanie