Skip to content

VPN dla pracowników

VPN (od ang. virtual private network) – wirtualna sieć prywatna, tunel, przez który płynie ruch w ramach sieci prywatnej pomiędzy nadawcą i odbiorcą za pośrednictwem publicznej sieci (takiej jak Internet). Można opcjonalnie kompresować lub szyfrować przesyłane dane w celu zapewnienia lepszej jakości lub większego poziomu bezpieczeństwa.

Określenie „wirtualna” oznacza, że sieć ta istnieje jedynie jako struktura logiczna działająca w rzeczywistości w ramach sieci publicznej.

Źródło: Wikipedia

Instrukcja instalacji i konfiguracji usługi dostępowej VPN do systemów centralnych.

Wejdź na stronę https://remote.chemia.pk.edu.pl i zaloguj się (danymi z Active Directory PK, czyli login i hasło takie same jak do SUS/SIP).
Uwaga: VPN nie zezwala na kilka równoczesnych połączeń. Jeżeli korzystasz z VPN równolegle na innym komputerze – po zalogowaniu na jednym komputerze, zostaniesz wylogowany na drugim.

Wybierz opcję pobrania programu FORTICLIENT na system z którego korzystasz (w zależności od szybkości łącza, może to potrwać od kilku do nawet kilkunastu minut):

Uruchom instalację pobranego pliku (wymagane będzie zatwierdzenie postanowień licencji). Uruchom zainstalowany program FortiClient VPN. Zatwierdź wyświetloną informację i kliknij Configure VPN.

Uzupełnij pola wg. poniższego wzoru w miejscu imie.nazwisko wpisując swoje dane (login z Active Directory PK) i zapisz (Save):

Teraz możesz połączyć się z VPN. Jako hasło (Password) podaj swoje hasło z Active Directory PK (to samo co do SUS/SIP/Office 365).

RSS Dział Informatyzacji PK

  • System ankietowy „Ocena nauczycieli akademickich” na semestr letni 2023/24 aktywowany 13 maja 2024
    W dniu 13 maja Dział Informatyzacji uruchomił system ankietyzacji nauczycieli akademickich za semestr letni roku akad. 2023/24. Automatycznie zostało utworzonych 5862 ankiet dla wykładowców przypisanych do zajęć w dniu 13 maja 2024 r. i oznaczonych w module HMS/dsys jako (wszystkie trzy warunki muszą być spełnione): główny prowadzący, prowadzący zajęcia, wprowadzający oceny. Automatycznie aktywowanych zostało 4743 […]
  • Aktualizacja bezpieczeństwa systemu poczty elektronicznej MS Exchange 8 maja 2024
    W związku z koniecznością wykonania aktualizacji bezpieczeństwa systemu poczty elektronicznej MS Exchange, w dniach 8-10 maja 2024 mogą wystąpić chwilowe przerwy w dostępie do usługi.
  • Przerwy w dostępie do usług informatycznych PK 29-30 kwietnia (poniedziałek i wtorek) g.14-18 23 kwietnia 2024
    W związku z koniecznością wykonania rekonfiguracji urządzeń sieciowych w budynku WIL, w dniach 29-30.04.2024 wystąpią przerwy w dostępie do wszystkich usług informatycznych PK w godzinach od 14:00 do 18:00.
  • Przerwa w dostępie do usług informatycznych PK 16 kwietnia (wtorek) g.15-19. 15 kwietnia 2024
    W związku z pilną potrzebą wymiany uszkodzonych elementów systemu ppoż., w dniu 16.04.2024 nastąpi wyłączenie zasilania w budynku WIL w godzinach od 16.00 do 18.00. W konsekwencji powyższych działań nie będzie dostępu do systemów HMS w godzinach od 15.00 do 19.00.
  • Szyfrowanie wiadomości e-mail 9 kwietnia 2024
    W celu wysłania pierwszej zaszyfrowanej wiadomości e-mail do innego pracownika PK należy najpierw wejść na stronę spisu pracowników (https://spispracownikow.pk.edu.pl/), wyszukać adresata i pobrać certyfikat dla właściwego adresu e-mail klikając w jego ikonę:   Po ściągnięciu certyfikatu należy w programie Outlook otworzyć książkę adresową i wyszukać osobę (Narzędzia główne -> Książka adresowa ->  nazwisko szukanej osoby) […]
  • MAJA MOŻAŃSKA 2 kwietnia 2024
    « powrót do listy pracowników MAJA MOŻAŃSKA 12 628 21 01 maja.mozanska@pk.edu.pl eHMS: uprawnienia, wirtualne kadry, protokoły, zajęcia, pensum, Sylabus; HMS/jHMS: uprawnienia, oferta dydaktyczna, akademiki, limity, kadry, socjalny; POL-on, ASAP i system antyplagiatowy, ORPPD Szczegółowy zakres zadań Administracja systemami HMS, eHMS i jHMS. Konfiguracja systemów HMS, eHMS i jHMS – ustawianie parametrów konfiguracyjnych, zarządzanie słownikami, […]

Read full feed

Warto przeczytać

Harmonogram egzaminów dyplomowych

Poniżej przedstawiam harmonogram egzaminów dyplomowych dla studentów studiów stacjonarnych Ii II stopnia LTO TP APIS CTK IPT Biotechnologia Biotechnologia II komisja    

Terminy egzaminów dyplomowych

Poniżej przedstawiam terminy egzaminów dyplomowych dla studentów studiów stacjonarnych II stopnia specjalność LTO – 24.06.2024, specjalność  TP – 24.06. 2024, specjalność  APIS – 25 – 26.06.2024, specjalność CTK – 24.06.2024,

The Molecular Electron Density Theory – wykład prof. Mar Ríos-Gutiérrez

Uprzejmie informujemy, że w dniu 11 czerwca (wtorek) br. o godzinie 12:00 w Działowni (sala nr 0/19) odbędzie się wykład prof. Mar Ríos-Gutiérrez (University of Valencia, Hiszpania) pod tytułem: The

Seminarium Wydziałowe

W imieniu Dziekana Wydziału dr hab. inż. Piotra Michorczyka, prof. PK, zapraszam na Seminarium Wydziałowe, na którym swoją prezentację przedstawi dr inż. Olga Długosz z Katedry Technologii Chemicznej i Analityki

31.05.2024 r. – Dziekanat WIiTCh

Uprzejmie informujemy, że w dniu 31.05.2024 r. (piątek) Dziekanat WIiTCh będzie nieczynny.

Konkurs na stanowisko typu Asystenta (w grupie pracowników badawczych) w projekcie LIDER

Wydział Inżynierii i Technologii Chemicznej Politechniki Krakowskiej ogłasza konkurs na zatrudnienie na stanowisko typu Asystenta (w grupie pracowników badawczych) w projekcie LIDER (NCBiR) pt.: „Innowacyjne porowate materiały ceramiczne drukowane w

Wirtuozi zagoszczą w murach PK. Koncert kwartetów Dafô i Airis 15 maja br. o godz. 16:00

W dniu Święta Szkoły, tj. 15 maja 2024 r., o godz. 16.00 w Sali Senackiej odbędzie się kolejny koncert z cyklu „Wirtuozi w Politechnice”. Przed publicznością zaprezentuja się dwa kwartety

Wydziałowa Sesja Studenckich Kół Naukowych

Dnia 14 maja 2024 w godzinach 9:00-15:30 w salach 402, 532 oraz 0/19 (Działownia) odbędzie się Wydziałowa Sesja Studenckich Kół Naukowych. Zapraszamy do udziału wszystkich Studentów, Doktorantów oraz Pracowników. Pobierz

Premie motywacyjne dla pracowników Wydziału

Uprzejmie informujemy, że Dziekan WIiTCh PK otwiera nabór wniosków w programie przyznawania premii motywacyjnych za opublikowanie najwyżej punktowanych prac naukowych na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej afiliowanych w dyscyplinie Inżynieria

Konferencje, seminaria

PK_WIiTCh_RGB

//administracja www - logowanie